mandag 27. februar 2012

Aragorn med feil...

Jeg har strikket Aragorn som kom som mønster for januar/februar i Øverst-og-nederst-alongen.

Flott mønster som kommer litt vekk i den mørke lilla fargen.


Jeg trikset og fikset for at flettene skulle være symmetriske og samtidig speilvendte fra den ene foten til den andre. Og det er mye flettings på disse sokkene.


Mønsteret var ganske morsomt, med (for meg) ny oppleggskant og maaange masker som skulle strikkes i bakre maskeledd. Jadda. Hadde det ikke vært for en liten venteromsulykke (der jeg mistet omtrent alle maskene av pinnen) hadde jeg sikkert vært superfornøyd. Siden jeg klønet det til med opplukkingen etter den lille ulykken er jeg absolutt ikke fornøyd. Og i tillegg er sokkene altfor store til meg. Wollmeise Twin på pinne 2,5 blir for stort ja, det burde ha vært pinne 2. Fargen heter Veilchen eller noe sånt.


Sokkene ble ferdige i god tid før fristen, men jeg er absolutt ikke fornøyde med disse :(

5 kommentarer:

  1. Hei!
    Synd du ikke ble fornøyd med disse. De ser da fine ut på bildet iallefall.. Kjedelig med uhell underveis i arbeidet. Lykke til med neste prosjekt

    SvarSlett
  2. Da trenger du en skikkelig Trøsteklem! Viss det er en trøst ser sokkene helt OK ut herfra...

    SvarSlett
  3. Sånn i farta så ser jeg ikke hva problemet er... Jeg synes sokkene ser flotte ut. Men det er kjedelig å ikke bli fornøyd...

    Apropos ikke fornøyd, jeg er ferdig med Still lighten min.. Det er en stund siden jeg la opp, og enda lengre siden jeg snakket om den med deg i Ørska. Og nå er den endelig ferdig. Jeg har vært fornøyd, ikke fornøyd, omtrent fornøyd, usikker.. og nå til slutt, når alle tråder er festet, den er vasket og brukt for første gang, FORNØYD! Digg! Og takk for ditt bidrag med dette prosjektet :D

    Håper du får en knall helg! :D

    SvarSlett
  4. De sokkene ser i alle fall flotte ut! Irriterende med feil, da. Har tenkt å prøve meg på disse sokkene, bare jeg får tid. Alltid så mye på planen at jeg er ikke helt sikker på når jeg klarer å få strikket dem.

    SvarSlett